asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_11

Hladnjak čipseta je solidnih dimenzija i ne zagrijava se previše. IC termometrom smo izmjerili 39°C, a HWiNFO očitao maksimalnih 59°C. Na samom se dnu ploče nalaze uobičajeni headeri, pa tu nalazimo tri A-RGB LED headera, četiri 4-portna za ventilatore, dva interna USB 2.0 headera, Thunderbolt header, header za dodatni temperaturni senzor, prednji panel, bateriju itd. Na ovom se dijelu ploče nalazi i Nuvotonov Super I/O kontroler, BIOS čip itd.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_12

Donja strana ploče ima zanimljivu ROG Strix grafiku po PCB-u, a tu se kao što smo već naglasili nalazi i Digi+ VRM kontroler. Uz njega su inženjeri postavili i dodatne elektroničke komponente koje svoje mjesto nisu mogle naći s gornje strane.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_13 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_14

Stražnji je I/O panel bogat portovima, a na njemu nalazimo sljedeće:

• 2 x Thunderbolt 4 (2 x USB Type-C)
  • 6 x USB 10Gbps portova (4 x Type-A + 1 x USB Type-C + 1 x USB Type-C s do 30W PD brzim punjenjem)
  • 4 x USB 5Gbps porta (4 x Type-A)
  • 2 x USB 2.0 porta (2 x Type-A)
  • 1 x DisplayPort
  • 1 x HDMI port
  • 1 x Wi-Fi modul
  • 1 x Intel 2.5Gb Ethernet port
  • 2 x pozlaćena audio jacka
  • 1 x Optical S/PDIF out port
  • 1 x BIOS FlashBack tipka
  • 1 x Clear CMOS tipka

Standard je da sve Z890 ploče donose po dva Thunderbolt 4 Type C porta propusnosti do 40 Gbps (dvosmjerno). Tu je i Intelov WiFi 7 BE200 modul s novim tipom konektora, koji podržava tri frekvencijska spektra (2,4/5/6 GHz), 320 MHz kanale i donosi maksimalnu propusnost od 5,8 Gbps. Uz to, podržava i Bluetooth v5.4. Napominjemo da je WiFi 7 podržan samo od strane Windowsa 11 Pro u verziji 24H2. WiFi radi jako dobro, prijem je snažan i u prostoriji iznad routera i nema nikakvih smetnji.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_15

Ploča je bogato opremljena i internim konektorima pa na njoj nalazimo ukupno osam 4-pinskih za ventilatore i vodene pumpe, a tu su i tri A-RGB LED headera, Chassis Intrusion header, CPU Over VOltage jumper i svi ostali koje smo do sada već spomenuli. Ventilatorima možemo detaljno upravljati uz pomoć Fan Xpert4 aplikacije unutar Armoury Cratea a podržana je i AI Cooling tehnologija.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_16 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_17

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_18 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_19

Na pokrovu stražnjih I/O potrova, tj., na gornjoj strani aluminijskog VRM hladnjaka se nalazi pločica s ROG logom i Strix natpisom koja je osvijetljena A-RGB LED-icama. Tom rasvjetom, kao i s tri A-RGB headera upravljamo Aura Sync aplikacijom koja se jasno nalazi unutar Armoury Crate aplikacije. I ostali se hardver naravno može sinkronizirati, pa je i rasvjeta Alphacoolovog hladnjaka, kao i ona na G.Skillovoj memoriji sinkronizirano radila s ostatkom.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_21 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_22

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_23 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_24

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_25

UEFI sučelje BIOS-a je ROG-ovski bogato i potrebni su vam sati da sve istražite, a onda još puno vremena da sve usvojite. Ovo sati se može shvatiti i kao šala jer je sučelje iz nekog razloga puno sporije nego ranije. Potrebno je dosta da se prebacite između menija, a i za prihvaćanje promjena je potrebno duže vremena nego ranije.

Core Ultra 200S procesori donose i neke nove opcije upravljanja i tweakanja, spomenimo da je Asus i ovdje ubacio jednu zanimljivu stvar u BIOS – NPU boost koji podiže performanse NPU jedinice u procesoru. Tu je i novost u obliku Q-Dashboarda koju smo vidjeli i kod X870 ploča a koja grafički ljepše dočarava što je sve spojeno na ploču. Sučelje ima EZMod i Advanced mod, a AI Tweaker je prepun novih opcija vezanih za novu seriju procesora. Zanimljivost vezana za sučelje je i kako smo pred testiranje flashali novu verziju BIOS-a koja je donijela ASUS EZ Flash 4 Utility koji sada malo drugačije radi, a na starijoj verziji je bio i dalje EZ Flash 3.

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_crate_1

asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_crate_2 asus_rog_strix_z890_f_gaming_wifi_crate_3

Armoury Crate je i dalje centralni hub iz kojeg sve kontroliramo, premda nam se čini da još uvijek nije potpuno nadograđen za ove nove ploče. Ne možemo previše toga kontrolirati osim onoga što nudi Dashboard, te Aura a to je većinom vezano za rasvjetu. Kao i kod X870 ploča možemo koristiti, Hwinfo, ROG CPU-Z, Dolby Atmos, Thunderbolt share, GlideX, Driver Hub, Adobe Creative Cloud (trial), Internet Security (360 dana puna verzija), WinRAR (40 dana trial), AIDA64 Extreme (60 dana trial), USB Wattage Watcher, TurboV Core itd. ASUS donosi i niz AI Advisor mogućnosti kao što su AI Overclocking, AI Cooling II (one-click fan tuning) te AI Networking II.